FART

Facebook, Myspace, Messenger, E-bay combo platform

torsdag den 9. juli 2009

Edith Wharton gik disse grunde

Som jeg har tidligere skrevet, jeg tilbragte ferie weekend i Lenox, MA. Højdepunktet for turen var helt klart den dag, der tilbringes på Mount, Edith Wharton's sommeren hjem. Det er svært at vide, hvor man kan koncentrere sig, og jeg fandt næsten 90 fotos! Som en kendsgerning, jeg holdt påfyldning mit lagerkortet (enorme fotos!) Og var nødt til at holde sletning da jeg gik. Jeg mener, hvad jeg endte med var de bedste billeder af denne herlige ejendom. De nuværende ejere, Edith Wharton Restauration, købt ejendommen i 1980, men det var ikke før 1997, at de var i stand til at starte det omfattende arbejde, der er nødvendigt for at vende tilbage til bygninger og grunde tilbage til deres oprindelige herlighed. Arbejdet er i gang.

Jeg begynder med den begrundelse, og vil så gå videre til den udvendige af bygningen, efterfulgt af den bemærkelsesværdige interiør. Grund af boet er blevet genoprettet til deres tidligere herlighed - herunder drev i (som oprindeligt blev designet af hendes niece, bemærkes landskab arkitekt Beatrix Farrand), vandreruter og naturlige skovarealer, og især er de formelle haver og terrasser bag hjemmet. Disse formelle haver blev designet af Edith Wharton selv. Hun bygger sit design på det europæiske påvirkninger af hendes unge, især den italienske stil, som foreslog, at haver bør fastsættes ud som værelser og i samråd med de hjem og det naturlige landskab.

Her er udsigten fra veranda på bagsiden af huset. De skridt ned fra terrassen overgangen til en række terraced græsplæner førende ned ad bjerget mod skovomraader og kigge ud over bjergene.


Ser man til venstre ned kalksten "hallway ", man tager i fransk inspireret blomsterhave.
En række af plantningsrettigheder senge omgiver en lille pool med Edith Wharton's delfin springvand.



Og søger ind mod house.While denne haven var ganske dejligt, jeg var helt entranced af Italiante haven til venstre for huset. Billedet nedenfor er leder i retning af dette klassiske walled "private " haven fra bagsiden trin.

Og en zoom-in photo (elsker telefoto indstilling!!): Med henblik på de hemmelige haven - som er på et lavere elevation for at understrege den private karakter af rummet.

Den vedbend omfattet stenmure medtaget en række nicher med Darling lille trækasse bænke. Farvepaletten er helt hvid (astilbe) og grøn. Så enkelt, frodige og klassisk! Edith installeret denne haven med provenuet fra hendes nye "The House of munterhed ". Meget af dette haven skulle genoprettes eller erstattet i renovering - værd hver en krone! Jeg ønskede ikke at forlade landet.


Rock-bunke springvand (dette er en rekonstrueret udgave af den oprindelige) er lige så charmerende som den formelle delfin springvand i de franske haven.
Hvis du er en elskerinde symmetri (som jeg), det er bare så tilfredsstillende.



Stenen arkader og Pergola på den anden side af haven giver et dejligt pusterum fra solens heat.On ydersiden søger i (bemærk den opfattelse af huset gennem arch).
Et blik fra oven.
Og tilbage til huset.
Haven restaureringsprojekter begyndte i begyndelsen af 2000's. Landskabet arkitekt er Childs Associates i Boston; haven restaurering af Webster-Ingersoll i Sheffield, MA.

For et år siden, The Mount stod afskærmning, som jeg skrev om her, præcis et år siden. Mens tingene ser op - de har stadig brug for finansiel støtte med henblik på at fortsætte med den storstilede restaureringer og vedligeholdelse forpligtet til at føre op til ejendommen. Du overveje at gøre en donation.

Stay tuned for mit kommende stillinger om bygning og interiør!


Abonner på:: Surroundings::