FART

Facebook, Myspace, Messenger, E-bay combo platform

onsdag den 13. oktober 2010

Foer og efter - men foerst og fremmest efter




Oh, når du stopper blogging for et stykke tid, hvor vanskeligt det er at komme i gang igen. Jeg havde en god undskyldning i starten - jeg havde for travlt havearbejde. I begyndelsen af juni gik jeg tilbage til London for to uger. Jeg havde et par dage arbejde at gøre der, men resten af tiden var afsat til sortering af haven ud. Jeg havde min laptop med mig, men de lange aftener var for fristende - det syntes bedre at gøre det end at blogge om det.

Men da jeg kom tilbage. Skal have en post op. Men en eller anden måde det skete ikke den første weekend, og derefter den følgende uge fik taget op med arbejde. Og det samme ugen efter.

Så der er vi - fire uger uden et indlæg. Vil jeg nogensinde kunne holde mit hoved op på internettet igen uden skam? Vil jeg befinder mig trommede ud af rækken af haven bloggere? Måske - men ikke at have tid til at blogge har også betydet jeg har ikke haft tid til at indhente med andre mennesker. Og hvis det forløser mig bare en lille smule, jeg har at sige, at jeg har savnet jer alle ...



En af de grunde, jeg ikke blog i de tidlige dage, jeg var i London, var, at jeg ikke kunne klare et andet hvad-en-rod-min-have-er post. Det var, selvfølgelig. Den hjulkrone var blomstrende, græsset på plænen var knæ-høj og gås Græsset var kvælning alt. Roserne havde sort plet, og hvis London snegle var spiseligt, ville jeg have været i stand til at åbne en restaurant.


Men blandt alle de ukrudt og kaos, var der også lyspunkter ...

Jeg forbander den pyracantha hækken hver gang jeg er nødt til at skære det. Men jeg må indrømme, at det er herligt på denne tid af året. Det skal være mindst 20 år siden jeg har været i London i juni, og jeg havde glemt ...


Den forreste græsplæne havde tusindfryd - og jeg mener tusindfryd ... Shastas, tror jeg.

Den stedmoderblomster, som jeg havde plantet sidste år blev hængende derinde ...

Roserne forsøgte hårdt ...


Og der var flere små pelargonier spredt rundt ...






Den Weigela var forbi sit bedste, men stadig glimrende ...


Og da jeg endelig fik ukrudt ud ...



... Jeg fandt, at tre af de bønner, som jeg havde smidt i i april, havde gjort det. Jeg forestiller mig resten bukket under for den usædvanligt strenge temperaturer, England lidt i begyndelsen af maj. Vil de overleve den nuværende ekstraordinært høje temperaturer (det er 31 ° C i dag, en ven fortæller mig) med ingen der til at vande dem?



Det gælder alle de andre ting jeg sat i, mens jeg var der. Det er ikke fair - England er bare ikke meningen at have tørke i juni ...



Men måske de ting, der har haft tid til at få etableret, vil være OK. Da jeg var der sidste år, jeg omhyggeligt genbeplantet alle Michaelmas Daisies, Golden Rod og andre selvsåede ting i klumper. Og i april jeg kastede et par frø - såsom nasturtiums Briana sendte mig, når Bilbo cam for at blive. Når jeg havde fået ukrudt ud, syntes de at gøre godt.




Den Alyssum frø, som jeg havde spredt rundt havde gjort det, og holdt deres egen mod borasurt ...


Og jeg fandt jeg var dyrkning af kartofler på kompostbunken ...



Og endelig, mine favoritter - var lidt klumper i Campanula sprænges gennem overalt.



Jeg skal være tilbage i et par uger. Her er håbet, at de alle overlever hedebølgen ...